11.8 C
Jelenia Góra
sobota, 8 listopada, 2025
50,675FaniLubię
2,540SubskrybującySubskrybuj
KulturaDeszczowy początek 42. edycji festiwalu teatrów ulicznych

Deszczowy początek 42. edycji festiwalu teatrów ulicznych

W piątek, 11 lipca, w strugach deszczu, ale w niesamowicie gorącej atmosferze, rozpoczął się XLII Międzynarodowy Festiwal Teatrów Ulicznych im. Aliny Obidniak , który potrwa do niedzieli 13 lipca. Na otwarcie organizatorzy zaproponowali piękne wizualnie spektakle: „Fiesta” Teatro Due Mondi, „Cyrkowe kolory” Teatru Vuala i „The Creation” Blackout Paradox.

Mimo niskiej temperatury i intensywnych opadów deszczu mieszkańcy i turyści licznie na pl. Ratuszowy. Jeszcze o 20.00 – zaplanowanej godzinie miejskiego otwarcia festiwalu – wciąż panowała niepewność, czy pierwsze przedstawienie w ogóle się odbędzie. Z nieba lały się strugi deszczu, widzowie, goście i fotoreporterzy czekali, stojąc w kałużach wody.

Tegoroczne wydarzenie miało niecodzienne rozpoczęcie – paradę, która pierwotnie miała wyruszyć spod Bramy Wojanowskiej, ostatecznie rozpoczęto spod Arkad przy Placu Ratuszowym z powodu deszczu. Stamtąd wyłonił się włoski Teatro Due Mondi z show -widowiskiem zatytułowanym „Fiesta” w śródziemnomorskiej atmosferze, inspirowaną dziełami Gabriela Garcíi Márqueza.

Ulewne deszcze zgromadziły na pl. Ratuszowym garstkę wiernych fanów. Lwowscy artyści z Teatru Vuala w przedstawieniu „Cyrkowe kolory” z tańcem, muzyką, pantomimą, popisami żonglerki i klaunadą, stworzyli atmosferę teatralnej fiesty. Komediowe scenki, cyrkowe sztuczki, akrobacje oraz wykorzystanie akrobatyki, gimnastyki artystycznej i tańca na szczudłach pozwalały na humorystyczną interakcję z publicznością i dopełniały widowiskowy charakter przedstawienia.

Późnym wieczorem zagrała czeska grupa artystyczna Blackout Paradox. Wystąpiła w taneczno–akrobatycznym widowisku „The Creation”, luźno inspirowanym starogreckim mitem o stworzeniu świata, opisanym przez angielskiego poetę, prozaika i badacza mitologii Roberta Gravesa. To opowieść o początkach istnienia widziana oczami mitycznego Charona – przewoźnika dusz zmarłych przez rzekę Styks.

W spektaklu wykorzystano duże kukły mitycznych istot, ognisty podziemny świat pełen iskier, tańczącego szczudlarza i skomplikowaną choreografię z błyszczącymi i ognistymi rekwizytami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POWIĄZANE ARTYKUŁY
- Reklama -spot_img

Pożyczka do 200 000 zł dla PRZEDSIĘBIORCÓW

POMOC dla przediębiorców poszkodowanych w powodzi

Ostatnio dodane

Ostatnie komentarze